tu ets aquí: Inici | Diplomatures | Moviments socials

Preu total: 1960 €
Orientació: Acadèmica, Professional

Presentació

Els mitjans de comunicació són també actors dels conflictes sobre els quals informen. L'activitat periodística diària sobre diferents conflictes quotidians els quals afecten a col.lectius o moviments socials diversos no només pot contribuir a denunciar els abusos que pateixen, sinó que pot publicitar fórmules que contribueixin a una més justa resolució.

La diplomatura de postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials ofereix la formació adequada, a través de l'estudi de diversos conflictes i moviments socials, per entendre quina és la seva lògica i com actuar-hi informativament d'una forma responsable i compromesa amb valors solidaris i de justícia social.

Requisits d'admissió

- Diplomats/des

- Persones no titulades que mostrin un interès genuí per aquest àmbit

En cas de no disposar d'una titulació universitària, per fer la matrícula caldrà una acceptació escrita i justificada per part de la direcció del programa, i una declaració de l'estudiant conforme sap que només podrà optar a un certificat.

Lloc de realització

Escola de Postgrau i Facultat de Comunicació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)

Dimarts i dijous de 16 a 20:30h i sis dimecres al semestre de 17 a 20h

Títol que s'obté amb el programa

Diploma de Postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials. Les persones no titulades rebran un certificat d'assistència en lloc d'un títol de diplomat/da.

• Castellà

Objectius

La diplomatura de postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials té com a objectius:

- Formar periodistes que desenvolupin tasques pròpies de reporterisme social compromès.

- Formar periodistes que treballin per a la construcció d'una societat amb valors socials i vigilant en la garantia del dels drets de les persones.

- Formar periodistes que elaborin informacions en profunditat analitzant les causes dels conflictes evitant la trivialització i els estereotips.

- Formar periodistes que sàpiguen valorar els elements positius de transformació implícits en les iniciatives de justícia i canvi social; i publicitar actuacions socials que pel fet de ser positives no solen convertir-se en notícia.

- Reporters socials

- Gabinets de comunicació d'ONG i fundacions vinculades a l'àmbit del tercer sector i de la cooperació.

Competències específiques

En finalitzar la diplomatura de postgrau en La Comunicació dels Conflictes i dels Moviments Socials, l'alumne ha de ser capaç de:

- Elaborar reportatges i articles de qualitat publicable sobre els conflictes i els moviments socials.

- Comprendre el rol dels mitjans en l'evolució dels conflictes i en la seva relació amb els moviments socials.

- Contribuir amb la seva feina periodística a la defensa dels valors que fonamenten la justícia social.

- Gestionar la comunicació externa d¿entitats i moviments del tercer sector.

Competències transversals - Analitzar conflictes políticosocials amb una metodologia i una perspectiva que superi la rutina professionalista.

- Analitzar la cobertura mediàtica de conflictes sota la perspectiva de la defensa dels drets civils, socials i polítics de les persones.

- Contribuir a la resolució i gestió de conflictes de la forma més justa i més reductora del sofriment humà.

- Conèixer la dinàmica dels mèdia, en el cas dels conflictes, i dotar d'instruments a d'altres professionals i investigadors per millorar-ne el seu estudi.