tu ets aquí: Inici | Informació bàsica

Places: 40
Preu total: 3960 €
Orientació: Acadèmica, Professional

Presentació Els mitjans de comunicació són també actors dels conflictes sobre els quals informen. L'activitat periodística diària sobre diferents conflictes quotidians els quals afecten a col.lectius o moviments socials diversos no només pot contribuir a denunciar els abusos que pateixen, sinó que pot publicitar fórmules que contribueixin a una més justa resolució.

El màster en La Comunicació dels Conflictes Internacionals Armats i els Socials ofereix la formació adequada, a través de l'estudi de diversos conflictes i moviments socials, per entendre quina és la seva lògica i com actuar-hi informativament d'una forma responsable i compromesa amb valors solidaris i de justícia social.

Requisits d'admissió

- Diplomats/des

- Persones no titulades que mostrin un interès genuí per aquest àmbit

En cas de no disposar d'una titulació universitària, per fer la matrícula caldrà una acceptació escrita i justificada per part de la direcció del programa, i una declaració de l¿estudiant conforme sap que només podrà optar a un certificat.

Les persones no titulades rebran un certificat d'assistència en lloc d'un títol de màster.

Lloc de realització

Escola de Postgrau i Facultat de Comunicació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)

Dimarts i dijous de 16 a 20:30h i sis dimecres al semestre de 17 a 20h

Títol que s'obté amb el programa

Màster en La Comunicació dels Conflictes Internacionals Armats i els Socials

• Castellà

Objectius

El màster en La Comunicació dels Conflictes Internacionals Armats i els Socials té com a objectius:

- Formar periodistes que desenvolupin tasques pròpies de reporterisme social compromès, que desenvolupin tasques pròpies d'enviats especials i de corresponsals en situacions de conflicte i postconflicte.

- Formar periodistes que treballin per a la construcció d'una societat amb valors socials i vigilant en la garantia del dels drets de les persones i en la defensa dels Drets Humans en sintonia amb l'anomenada Cultura de Pau.

- Formar periodistes que elaborin informacions en profunditat analitzant les causes dels conflictes evitant la trivialització i els estereotips.

- Formar periodistes que sàpiguen valorar els elements positius de transformació implícits en les iniciatives de pau i publicitar actuacions socials que pel fet de ser positives no solen convertir-se en notícia.

- Reporters socials
- Corresponsalies, enviats especials, reporters
- Gabinets de comunicació d'ONGs i fundacions vinculades a l'àmbit del tercer sector i de la cooperació

Competències específiques

En finalitzar el màster en La Comunicació dels Conflictes Internacionals Armats i els Socials, l'alumne ha de ser capaç de:

- Elaborar reportatges i articles de qualitat publicable sobre els conflictes armats i socials d'alta intensitat així com de moviments socials.

- Comprendre el rol dels mitjans en l'evolució dels conflictes i en la seva relació amb els moviments socials.

- Contribuir amb la seva feina periodística a la defensa dels valors que fonamenten la justícia social.

- Gestionar la comunicació externa d'entitats i moviments del tercer sector.

- Elaborar reportatges i articles de qualitat publicable sobre els conflictes armats i socials d'alta intensitat.

- Contribuir amb la seva feina periodística a la construcció de la pau i el drets humans.

- Gestionar la comunicació externa d'ONG o d'altres entitats del tercer sector.

Competències transversals

- Analitzar conflictes políticosocials internacionals i socials amb una metodologia i una perspectiva que superi la rutina professionalista dels mitjans de comunicació.

- Analitzar la cobertura mediàtica de conflictes sota la perspectiva de la defensa dels drets civils, socials i polítics de les persones.

- Contribuir a la resolució i gestió de conflictes de la forma més justa i més reductora del sofriment humà.

- Conèixer la dinàmica dels mèdia, en el cas dels conflictes, i dotar d'instruments a d'altres professionals i investigadors per millorar-ne el seu estudi.

Programes relacionats

DESCARREGA'T EL PROGRAMA DEL MÀSTER AQUÍ (PDF)